تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی Marketing analytics

تحلیل اطلاعات بازاریابی

تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی Marketing analytics

اولین چالش جدی برای تعریف Marketing analytics ، پیدا کردن معادل خوب و قابل فهمی به زبان فارسی است. برای اینکه مسیر را درست رفته باشیم، تعاریف مختلف این عبارت را بررسی می کنیم:

تعریف جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال از تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی

مارکتینگ آنالتیکس یا تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی، مجوعه ای از ابزارها و روش ها برای اندازه گیری تاثیرفعالیتهای بازاریابی روی فروش و سایر شاخصه های کلیدی عملکرد سازمان است.

تعاریف انگلیسی مارکتینگ آنالتیکس

ورداستریم:

مارکتینگ آنالتیکس، فعالیتهای اندازه گیری، مدیریت و تحلیل عملکرد بازاریابی، برای بیشینه کردن اثربخشی و بهینه کردن بازگشت سرمایه(ROI) است.

SAS:

مارکتینگ آنالتیکس، از شاخصه های مهم کسب و کار مانند ROI، مارکتینگ اتریبیوشن، و اثربخشی کلی بازاریابی، استفاده می کند. به عبارت دیگر به شما می گوید که برنامه های مارکنتینگ تان چه عملکردی دارند.

ویکی پددیا:

آنالتیکس، کشف، تفسیر و مخابره الگوهای معنادار داده است. مخصوصا در حوزه های ارزشمند است که غنی از اطلاعات ذخیره شده هستند. آنالتیکس تکیه دارد بر کاربرد همزمان آمار، برنامه نویسی کامپیوتر و تحقیق در عملیات تا بتواند عملکرد را کمی سازی کند. سازمان های بازاریابی از آنالتیکس برای تخمین عملکرد کمپین ها یا تلاش ها و راهنمایی برای تصمیم هایی برای سرمایه گذاری و هدف گیری مصرف کننده، استفاده می کنند.
مارکتینگ میکس مدلینگ(marketing mix modeling) تحلیل های آماری مانند رگرسیون چند متغیره روی سری زمانی از اطلاعات فروش و مارکتینگ، برای تخمین تاثیر تاکتیک های مختلف بازاریابی(marketing mix) روی فروش و سپس پیش بینی تاثیر تاکتیک های آینده است.
وب آنالتیکس(web analytics) اندازه گیری، جمع آوری، تحلیل و گزارش دهی از اطلاعات وب، با هدف درک و بهینه سازی استفاده از وب است.

تعاریف فارسی مارکتینگ آنالتیکس

سافت اسکیل:

تجزیه و تحلیل وب، سنجش، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری از اطلاعات اینترنت با هدف درک و بهینه سازی و استفاده از وبه. تجزیه و تحلیل وب، روی شناخت کاربران یک سایت، رفتارهای آن ها و فعالیتهایشان انجام میشه. مطالعه ی رفتار و فعالیت های کاربران آنلاین، بازاریابی را هوشمند می کنه و موارد زیر رو ارائه میده:
۱٫سنجش کارایی وب سایت در راستای اهداف.
۲٫بینش درونی رفتار و احتیاجات کاربران و نحوه رسیدن سایت به این نیازها
۳٫توانایی بهینه سازی برای ایجاد تغییرات جهت بهبود وبسایت بر اساس نتایج

 

طراحی صفحه فرود
طراحی صفحه فرود

هر کسب و کاری که می خواهد از مزایای بازاریابی اینترنتی استفاده کند باید یک صفحه فرود داشته باشد. تلاش ما در بازاریابی اینترنتی این است که افراد بیشتری را مجاب به بازدید این صفحه کنیم. در این بخش نکات ی که باید در طراحی صفحه فرود مد نظر قرار داده شود، مورد بررسی قرار می گیرند.

ادامه مطلب »
engagement rate نرخ تعامل

engagement rate نرخ تعامل در وب فارسی  واژه های متعددی از جمله: نرخ تعامل، نرخ مشارکت، نرخ بازخورد، نرخ مکالمه و گفتگو به عنوان معادل

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *