نسبت استراتژی محتوا و کمپین در بازاریابی در عصر دیجیتال چیست؟

محتوا و کمپین

محتوا و کمپین دو پایه بازاریابی در عصر دیجیتال

بازاریابی مفهومی است که به اشکال مختلفی قابل تعریف است. تعدد و تنوع قابل ملاحظه ای برای تعاریف بازاریابی در دسترس هستند. با این حال آن تعریفی که ما در جعبه ابزار بازاریابی روی آن تاکید می کنیم، ایجاد و تقویت ارتباط بین سازمان و جامعه هدف آن برای افزایش ارزش آفرینی سازمان برای مخاطبانش است. در عصر دیجیتال که مفاهیمی همچون موبایل، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های مکان محور، کلان داده ها و نظرکاوی تغییرات  بنیادین در همه ابعاد کسب و کارها ایجاد کرده، بازاریابی هم به عنوان یکی از ارکان اصلی هر سازمان و کسب و کار، از این تغییرات متاثر گردیده است.

در مقاله تفاوت های بین کسب و کار اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و بازاریابی در عصر دیجیتال، به تفاوت های این سه مفهوم پرداختم، در این مطلب می خواهم، راجع به دو عنصر اساسی و مهم بازاریابی در عصر دیجیتال و شباهت ها و تفاوت های آنها صحبت کنم.

محتوا، آتش کمپ کسب و کار

در عصر دیجیتال، سازمان ها در تلاش هستند تا با مشتریان شان رابطه عمیق تری برقرار کنند. مشتری شما، با گستره وسیعی از انتخاب ها روبروست و شما یکی از گزینه ها در میان سایرین هستید. در عصر دیجیتال که امکان مقایسه آنی ارائه دهندگان مختلف یک محصول یا خدمت برای مشتری در زمان نیازش وجود دارد، زمانی یک برند می تواند موفق باشد که از قبل مشتریان بالقوه را به سمت خود جذب کرده باشد. فرض کنید در یک شب تاریک و در میان طبیعت، مشتری شما حیران و سرگردان در جستجوی روزنه ای نور است. در چنین شرایطی آتشی که شما در کمپ کسب و کارتان روشن کرده اید، از فاصله دور شبیه نقطه نوری در دیدرس مشتری است. شاید این نور باعث جذب او بشود و شاید در آن لحظه از حرکت به سمت نور صرفنظر کند.

با این حال آتش شما همیشه باید روشن باشد. مشتریان باید در هر شرایطی که احساس نیاز به محصول یا خدمتی که شما ارائه می کنید پیدا می کنند، بتوانند به سادگی شما را بیابند. از آن مهم تر شما باید همیشه و به صورت دائم، آتش کمپ کسب و کارتان را برای مشتریان فعلی که دارید روشن نگه دارید. مشتریان شما نباید هیچ وقت و هرگز وجود شما و گرما و روشنایی که برای آنها ایجاد می کنید را از یاد ببرند.

در بازاریابی در عصر دیحیتال، محتوا همان آتش کمپ کسب و کار شماست. محتوا شرط لازم برای جذب و نگهداشت مشتریان است. بدون تولید و انتشار محتوای خوب و با کیفیت، شانس دیده شدن شما بسیار کاهش می یابد و مهم تر از آن نمی توانید علاقه و وفاداری مشتریان تان را نگه دارید و افزایش دهید.

برای جذب جمعیت نیاز به آتش بازی دارید

اگرچه شما باید به کمک محتوا آتش کسب و کارتان را همیشه نگه دارید، و اگرچه وجود این آتش باعث افزایش رضایتمندی و نگهداشت مشتریان تان می شود ولی این آتش کوچک از فاصله دور برای مشتریان جدیدتان قابل تشخیص نیست.  برای آنکه بتوانید مشتریان جدیدی را وارد دایره مشتریان تان بکنید، نیاز به این دارید که در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید. کمپین های بازاریابی، را می توانیم شبیه به آتش بازی بدانیم. کمپین ها پرسرو صدا و پرنور هستند و توسط عده بسیار زیادی دیده می شوند با این حال، زمان روشن شدن آسمان با یک کمپین، کوتاه است.

از بین افراد زیادی که آتش بازی شما را در کمپینی که برگزار می کنید می بینند، عده ای جذب رنگ و نور و صدای زیبای کمپین تان می شوند و به سمت شما حرکت می کنند. دیر یا زود، بعد از فروکش کردن هیجان و نور و صدای کر کننده آتش بازی، مشتریان بالقوه جدید شما، با واقعیت کسب و کار شما روبرو می شوند. برخی ممکن است به کسب و کار شما علاقه مند شوند و برخی دیگر با شناخت بیشتر شما، کسب و کارتان را متناسب با نیاز خود تشخیص نمی دهند.

محتوا و کمپین

ترکیب کمپین و محتوا، کلید موفقت در بازاریابی در عصر دیجیتال

موفقیت سازمان در بازاریابی در عصر دیجیتال، فقط با ترکیب دو عنصر محتوا و کمپین با نسبت مناسب با نوع و فعالیت سازمان به دست می آید. شما باید با کمپین های پرنور و پرسرو صدا، مخاطبان بیشتری را به سمت سازما خود جذب کنید و در کنار آن، با طراحی استراتژی محتوایی مناسب و برنامه ریزی محتوایی کارآمد، آتش را در کمپ سازمان تان روشن و زنده نگه دارید.

مخاطبان شما با مشاهده کمپین به سمت شما جذب می شوند و از جایی به بعد، مسئولیت نگهداری و تقویت و توانمندسازی مخاطبان شما، با استفاده از محتوایی که تولید کرده اید،  انجام می شود. فراموش نکنید که ترکیب مناسب و کارای این دو عنصر در کار یکدیگر می تواند باعث جذب و نگهداشت مخاطب در کسب و کارهای مبتنی بر فناوری در عصر دیجیتل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *