تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی Marketing analytics

تحلیل اطلاعات بازاریابی

تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی Marketing analytics

اولین چالش جدی برای تعریف Marketing analytics ، پیدا کردن معادل خوب و قابل فهمی به زبان فارسی است. برای اینکه مسیر را درست رفته باشیم، تعاریف مختلف این عبارت را بررسی می کنیم:

تعریف جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال از تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی

مارکتینگ آنالتیکس یا تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی، مجوعه ای از ابزارها و روش ها برای اندازه گیری تاثیرفعالیتهای بازاریابی روی فروش و سایر شاخصه های کلیدی عملکرد سازمان است.

تعاریف انگلیسی مارکتینگ آنالتیکس

ورداستریم:

مارکتینگ آنالتیکس، فعالیتهای اندازه گیری، مدیریت و تحلیل عملکرد بازاریابی، برای بیشینه کردن اثربخشی و بهینه کردن بازگشت سرمایه(ROI) است.

SAS:

مارکتینگ آنالتیکس، از شاخصه های مهم کسب و کار مانند ROI، مارکتینگ اتریبیوشن، و اثربخشی کلی بازاریابی، استفاده می کند. به عبارت دیگر به شما می گوید که برنامه های مارکنتینگ تان چه عملکردی دارند.

ویکی پددیا:

آنالتیکس، کشف، تفسیر و مخابره الگوهای معنادار داده است. مخصوصا در حوزه های ارزشمند است که غنی از اطلاعات ذخیره شده هستند. آنالتیکس تکیه دارد بر کاربرد همزمان آمار، برنامه نویسی کامپیوتر و تحقیق در عملیات تا بتواند عملکرد را کمی سازی کند. سازمان های بازاریابی از آنالتیکس برای تخمین عملکرد کمپین ها یا تلاش ها و راهنمایی برای تصمیم هایی برای سرمایه گذاری و هدف گیری مصرف کننده، استفاده می کنند.
مارکتینگ میکس مدلینگ(marketing mix modeling) تحلیل های آماری مانند رگرسیون چند متغیره روی سری زمانی از اطلاعات فروش و مارکتینگ، برای تخمین تاثیر تاکتیک های مختلف بازاریابی(marketing mix) روی فروش و سپس پیش بینی تاثیر تاکتیک های آینده است.
وب آنالتیکس(web analytics) اندازه گیری، جمع آوری، تحلیل و گزارش دهی از اطلاعات وب، با هدف درک و بهینه سازی استفاده از وب است.

تعاریف فارسی مارکتینگ آنالتیکس

سافت اسکیل:

تجزیه و تحلیل وب، سنجش، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش گیری از اطلاعات اینترنت با هدف درک و بهینه سازی و استفاده از وبه. تجزیه و تحلیل وب، روی شناخت کاربران یک سایت، رفتارهای آن ها و فعالیتهایشان انجام میشه. مطالعه ی رفتار و فعالیت های کاربران آنلاین، بازاریابی را هوشمند می کنه و موارد زیر رو ارائه میده:
۱٫سنجش کارایی وب سایت در راستای اهداف.
۲٫بینش درونی رفتار و احتیاجات کاربران و نحوه رسیدن سایت به این نیازها
۳٫توانایی بهینه سازی برای ایجاد تغییرات جهت بهبود وبسایت بر اساس نتایج

 

اموزش پلتفرم زوم
آموزش استفاده از پلتفرم زوم

پلتفرم زوم (zoom ) یک بستر آنلاین برای برگزاری جلسات آموزشی، کارگاه و ویدئوکنفرانس است. کارگاه های جعبه ابزار بازاریابی، از طرق پلتفرم زوم برگزار می شود. در این مطلب با نحوه استفاده از پلتفرم زوم آشنا خواهید شد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *